15.05.2019

Maailman ensimmäinen härkäpapusuikale markkinoille syksyllä

Suomalaisesta härkäpavusta kasvisruokatuotteita kehittävä Verso Food tuo kauppoihin ja suurkeittiöihin uuden ruokainnovaation. Herkullisen rapea Beanit härkäpapusuikale saapuu markkinoille kolmen makuvariantin voimin ja vastaa laadukkaiden kasvisproteiinien kasvavaan kysyntään.

Suomalainen härkäpapu on vastuullinen raaka-aine, joka taipuu osaavissa käsissä moneksi. Verso Food on kasvanut pienestä elintarvike-alan start-upista ruoka-alan uudistajaksi ja edelläkävijäksi. Uusi, herkullinen Beanit härkäpapusuikale on pitkän tuotekehityksen tulos ja ensimmäinen laatuaan maailmassa. Uutuuden johtotähdeksi on nostettu erinomainen maku ja suutuntuma.

”Me uskomme vahvasti suomalaiseen härkäpapuun ja siitä jalostamiemme tuotteiden suosioon. Askel askeleelta vastuullinen syöminen laajentuu uusiin ruokapöytiin ja tilanteisiin. Kasvupotentiaalia löytyy Suomesta sekä maailmalta”, toteaa Verso Foodin toimitusjohtaja Tomi Järvenpää.

Uusi Beanit härkäpapusuikale ja suositut Härkis-tuotteet syntyvät molemmat Kauhavalla. Beanit härkäpapusuikale ja Härkis ovat kaksi eri raaka-ainetta ruoanlaittoon ja ne on valmistettu eri tavalla. Härkis on kokonaisista härkäpavuista tehty pehmeä papumurska. Härkäpapusuikaleessa taas on enemmän rakennetta ja puruvastusta. Paistettaessa suikaleesta tulee rapea päältä, mutta täydellisen mehevä sisältä.

Härkäpapusuikale hurmaa maullaan – voidaan varioida eri ruokakulttuureihin

Beanit härkäpapusuikaleet syntyvät veden, lämmön ja paineen yhteistyönä. Valmistustavalle on haettu patenttia.

”Uutuus pohjautuu luonnollisiin makuihin ja sisältää vain suomalaista härkäpapua, herneen proteiinia ja vettä. Täyteläinen makuöljy antaa suikaleelle herkullista makua ja helppokäyttöisyyttä”, kuvailee Verso Foodin markkinointijohtaja Annika Boström-Kumlin.

Vastavihityn Kauhavan tehtaan myötä Verso Food aloittaa kansainvälistymistä tukevan raaka-aineliiketoiminnan, jonka tähtenä komeilevat uudet Beanit härkäpapusuikaleet. Tämä tarkoittaa sitä, että eri markkinoilla tarkoin valitut kumppaniyritykset muotoilevat, viimeistelevät ja pakkaavat tuotteet oman ruokakulttuurinsa mukaan.

”Olemme myös uudistaneet brändimme kansainvälistymistä ajatellen ja uuden tuoteinnovaation Beanit-nimikin soljahtaa sopivasti eri kielille. Uudistuksessa näkyvät ilo, raikkaus ja rakkaus makuun. Upea härkäpapu on ansaitusti valokeilassa”, Annika iloitsee.

Maistiaisia jo kesällä – kaupoissa ja keittiössä syksyllä

Beanit härkäpapusuikale on täysin kasvipohjainen, rapeaksi paistuva raaka-aine. Suikaleet myydään tuoreina ja ne ovat heti käyttövalmiita. Täyteläinen makuöljy mahdollistaa sen, että tuotteen voi vain kipata rasiasta suoraan pannulle, paistaa ja nauttia.

Härkäpapusuikaletta tulee tarjolle kolmea eri makuvaihtoehtoa: yksi on maustamaton, yksi lumoaa lempeällä sitruunalla, yksi valloittaa valkosipulin ja yrttien liitolla. Herkullisen rapea Beanit härkäpapusuikale toimii monissa ruokalajeissa, kuten pastoissa, wokeissa, salaateissa, täytetyissä leivissä ja dipattavana.

Beanit härkäpapusuikaletta pääsee testaamaan jo Suomen suvessa festareilla. Valtakunnallisesti kauppojen hyllyille ja ravintoloiden sekä suurkeittiöiden listoille uutuus saapuu elo-syyskuussa.

Lisätietoja:
Tomi Järvenpää, toimitusjohtaja, Verso Food
Tomi.jarvenpaa@versofood.fi, p. 040 547 6020

Annika Boström-Kumlin, markkinointijohtaja, Verso Food
annika.bostrom-kumlin@versofood.fi, p. 040 507 1989

www.beanit.fi